Kdo směrnici NIS2 podléhá?
NIS2 je evropská směrnice, která stanovuje jednotné požadavky na kybernetickou bezpečnost vymezených subjektů. Směrnice NIS2 dopadá na cca 6.000 subjektů, nově např. na střední a velké podniky působící v kritických odvětvích, jako je energetika, doprava, zdravotnictví a další. Subjekty jsou kategorizovány na základní a důležité. Zda se na vás směrnice NIS2 vztahuje, případně v jakém rozsahu, vám sdělíme na vyžádání. Kontaktujte nás.
Směrnice NIS2 zahrnuje tyto oblasti regulace kybernetické bezpečnosti:
- postupy a politiky kybernetické bezpečnosti
- pravidla a standardy pro řízení IKT rizik, včetně bezpečnosti a governance
- řízení kontinuity
- bezpečnost dodavatelského řetězce
- hlášení významných kybernetických incidentů dozorovým orgánům (NÚKIB), incident management
- kontroly (NÚKIB); sankce za nedodržení pravidel mohou dosáhnout až 10 milionů eur nebo 2 % z čistého obratu.
Každá povinná osoba, na kterou dopadá regulace NIS 2, je povinna nastavit a dodržovat interní pravidla pro řádnou správu IKT technologií v rámci svého provozu a pro kybernetickou bezpečnost. Vypracování interních standardů bývá společnostmi svěřeno právníkům a spolupracujícím IKT odborníkům.
Co pro vás uděláme?
Naše služby jsou poskytovány tak, aby vyhověly požadavkům na správu IKT, a zároveň zbytečně, nad potřebnou míru, nezatížily vaše podnikání. Spolupracujeme s experty na kyberbezpečnost, kteří řešení dodávají potřebný IT vhled a erudici. Výsledkem je komplexní a individualizované řešení NIS2. Řešení DORA na klíč znamená, že:
-
- přidělíme vám osobního projekt manažera, který bude mít vše na starost a pomůže vám s nastavením povinností dle NIS2
- pomůžeme vyhotovit systém vnitřních pravidel – vnitřní předpisy, které popíší všechny potřebné procesy (strategie IKT, politiky, postupy)
- navrhneme systém školení a testování pracovníků
- vytvoříme další související vzorové dokumenty jako jsou pověření, oznámení, zprávy apod., potřebné ke splnění povinností dle NIS2
- nastavíme smluvní ujednání s externími dodavateli služeb IKT (outsoucing), včetně exitových strategií a plánů přechodu
- budeme vám průběžně pomáhat s povinnostmi dle NIS2
Co k tomu budeme od vás potřebovat?
- informace o vás (podepíšeme dohodu o mlčenlivosti)
- základní informace o vašem IKT řešení a plánovaném nastavení
- další informace dle druhu povinné osoby
- čas vašich IKT pracovníků
Jak dlouho to bude trvat?
Soupis a nastavení IKT pravidel a procesů obvykle trvá 2-3 měsíce, dle součinnosti.
Pro koho jsme systém vnitřních zásad již zpracovali?
IKT pravidla jsme zpracovali pro klienty, kterými jsou např. obchodníci s cennými papíry, poskytovatelé platebních služeb či firmy z oblasti energetiky a vodárenství.
Kolik to bude stát?
Cena se odvíjí od složitosti a rozsahu vaší činnosti. Po telefonické či osobní konzultaci od nás dostanete konkrétní písemnou nabídku. Pomůžeme vám. Kontaktujte nás.